neděle 11. října 2020

Jak začít?

NEŽ SE DOHODNEME NA TÉMATU...

Promyslete si cíl (Na co chci najít odpověď) práce a metodu (jak to udělám) při jejím zpracování. Použijte formulář zadání diplomové nebo bakalářské práce s osnovou a časovým harmonogramem. Zároveň si zvolte v ISISu téma "Redistribuční efekty vybrané veřejné politiky".
Zpracujte svůj návrh také do níže uvedeného formuláře, čím si ještě více ujasníte, co je vaším cílem a zda je splnitelný. Na tím pak budeme hovořit o dalším postupu, proto mi před naší první schůzkou dokument zašlete.


Po jeho vyplnění (i s předběžnou osnovou s termíny! POZOR, nově viz 6-24 měsíců, vyhláška děkana) mi pošlete upozornění na mail xklas06+prace(ve službě)gmail.com a zřejmě Vás vyzvu, abychom se sešli na KH a předběžně si ujasnili téma. Po definitivním schválení (viz dále - projekt) budou data přenesena do systému ISIS. Název práce se může odchylovat od názvu tématu tak, aby vystihoval přesněji cíl práce, metodu postupu při jejím zpracování nebo konkrétní empirickou analýzu, kterou budete provádět.
Zašlete mi také ukázkovou seminární práci. Rád bych si udělal představu o Vaší zručnosti při psaní písemných prací, a tím mohl pomoci zvolit pro Vás vhodné zaměření tématu.

Zpřístupněte mi údaje na ISISu. Pokud u mne chcete psát závěrečnou práci, tak prosím povolte ve svých profilech (Hlavní stránka ISISu - Nastavení preferencí uživatele - Přizpůsobení informačního systému) zobrazení fotografie (postačí pro přihlášené) a dále Váš rozvrh, abychom mohli zvolit optimální způsob komunikace.

Citační manažer Zotero je nutnou podmínkou pro zpracování práce pod mým vedením. Knihovna VŠE doporučuje tento systém používat pro správu citací (zdarma dostupný nástroj Zotero.org). Tento software lze nainstalovat buď jako rozšíření Firefoxu, nebo jako samostatnou aplikaci. Při odevzdání práce mi také mailem pošlete export RDF ze ZOTERA (viz navod https://www.youtube.com/watch?v=hPj5cDTGhaw )

Po předběžném schválení práce (viz výše) začněte pracovat na projektu práce (viz samostatný příspěvek v blogu (Témata D a B prací) a (http://klazar.blogspot.cz/2015/09/uzitecne.html) a do cca 14 dní mi ho zašlete. Projekt práce se standardně zpracovává na bakalářském nebo diplomovém semináři, využijte tedy dovednosti a znalosti zde získané. Stručně řečeno, mělo by z něho být jasné, že máte jasný cíl a víte, jak ho dosáhnout, a také to, že si jste vědomi, na jaký předchozí dosažený stupeň poznání navazujete, čím ho rozvíjíte - tedy je dobré se poučit, co v dané oblasti již bylo analyzováno.

Základní částí projektu musí být rešerše dostupných zdrojů a na základě toho zpracovaná představa (hlubší než bylo uvedeno ve formuláři s osnovou práce, viz výše) o cíli práce a metodách (2-3 A4, viz zadost o D_Bpraci.rtf). Tento text posoudím, a pokud bude navrhovaná analýza proveditelná, téma Vám bude přiděleno a data zadána do ISISU.

Prohlédněte si také ukázkové excelentní práce, které byly hodnoceny při obhajobě ve všech ohledech jako výborné, zároveň byly oceněny i v soutěži ESOP.

AŽ SE NA TÉMATU DOMLUVÍME, PAK...

A když už píšete, tak... použijte výše uvedenou fakultní šablonu.

tento formát (s margináliemi), bude Vás to hlídat, aby v textu byla jistá míra návaznosti 

Postupně mi ucelené části práce (cca kapitoly) posílejte s vyznačením změn v revizích (většinou je to reakce na moji předchozí připomínku - usnadní se tím práce). Projekt práce mi vždy nakopírujte na začátek dokumentu, ve kterém mi budete posílat části práce k posouzení. Je to nutné, abych mohl ohodnotit, jak moc se Vám daří "držet se plánu", a to jak obsahově, tak časově. I to je součástí hodnocení práce. Explicitně mi v textu mailu napsat, v jaké části vidíte problémy, co byste potřebovaly upřesnit, kde si nejste jistí nebo kde máta ještě rezervy.

Až budete mít přiravenu "skoro" definitivní verzi práce, nechte mi ji jednak vytištěnou na sekretariátu katedry (stačí 2 str. na 1), jednak mi ji pošlete.

Nastudujte prosím studijní řád a vyhlášky týkající se administrativních náležitostí procesu zpracování práce a připravím si časový plán s důrazem právě na dodržení procesních nároků (jak a kdy odevzdat přihlášku na zkoušky, svázanou práci apod.). Administrativní náležitosti procesu a formální náležitostí (viz „úprava a zpracování práce“) by neměly být řešeny na konzultacích, tam by se měly řešit otázky obsahové, odborné. V případě nejasností se obraťte prosím na studijní oddělení.

Práce se musí odevzdat v daných termínech (viz Vyhláška děkana Fakulty financí a účetnictví
upravující některé podmínky studia na Fakultě financí a účetnictví) před konáním SZ (http://ffu.vse.cz/charakteristika/uredni-deska/). Podstatné je, aby byla práce vložena v ISISu v řádném termínu, prodloužení povoluje pouze vedoucí katedry na písemnou žádost studenta předanou na KVF.

Posudky budete mít k dispozici. Odevzdejte práci co nejdříve, aby mohl oponent začít pracovat a Vy měli dost času na zpracování odpovědí. Zajistěte si, aby:
1. výtisk (1x) byl k dispozici na obhajobě komisi ("hezky" svázaný, vrátí se Vám, u BP stačí kroužková vazba),
2. výtisk (1x) svázán v kroužkové vazbě, oboustranně, 2 str. na 1. To je pro mne, proto ta úsporná verze.
3. výtisk (1x) mějte po ruce u obhajoby.

Můžete si k obhajobě připravit i prezentaci (doporučuji v pdf) dle standardních požadavků.

Co bude hodnoceno?
  • samostatnost při zpracování tématu, vlastní nápady a přístupy (v první fázi také schopnost vyhledat relevantní literaturu) - 30 % (pozor, je vyžadována je práce v systému zotero.org, s citacemi v něm generovanými)
  • schopnost učit se práci se statistickými metodami, studia cizojazyčné literatury) - 10 %
  • Je velmi užitečné při práci dodržovat postup podle "PROJEKTU" práce, aby nedocházelo ke zpoždění, odklonu od cíle, metod a formálních požadavků na vědeckou práci - 50 %.
  • Ke zdárnému průběhu obhajoby je vhodné prezentovat se s prací na některé z vědeckých soutěží pořádaných na škole i mimo (ESOP, SOS a pod.)
  • Ukázkový formulář posudku je ke stažení zde.
  • Následování pokynů dle https://owl.english.purdue.edu/owl/
    • Kvalita abstraktu (https://owl.english.purdue.edu/owl/resource/726/07/), úvodu a závěru ()
    • Využití korektně citačního a odkazového aparátu (přiměřený počet citací, ve správném formátu, jak přímé citace, tak parafráze, bibliografie).
    • Úvod a závěr podle - inspirujte se v níže uvedených ukázkových textech či doporučeních a. https://owl.english.purdue.edu/owl/resource/724/1/ b. https://owl.english.purdue.edu/owl/resource/724/4/
  • Prokázání schopnosti pracovat se styly ve Wordu (formáty, svazování řádků, pravopis a typografie jak bylo probráno na semináři), číslováním nadpisů (alespoň 2 úrovně) a titulů jednak grafů, tak tabulek (použijte alespoň 3x v textu). 
  • Obecně postupujte dle vzoru na https://owl.english.purdue.edu/owl/resource/560/18/
  • Dodržení rozsahu - NORMOSTRANY - http://www.lingvisto.org/cz/articles/normostrana
Lze shrnout, že výborně bude hodnocena práce, ktará má potenciál (po úpravě) vědecké statě do časopisu s recenzním řízením (např. Český finanční a účetní časopis). 

Inspiraci k tématům prosím mimo jiné hledejte na 
https://www.evernote.com/pub/xklas06/ven_inspirace